MERVE ÇİLPĞLU
20071303033
NASAN TUR
1974’te Almanya’da Offenbach am Main’da doğdu. HfG Offenbach Sanat ve Tasarım Akademisi ve Städelschule Frankfurt/Main Sanat Akademisi’nden mezun oldu. 2006’da Hessische Kulturstiftung bursunu kazanarak misafir sanatçı olarak bir yıl Londra’da yaşadı.
Berlin, Frankfurt, Darmstadt, Wiesbaden, Mannheim, Belgrad, Mexico-City ve Milano’da kişisel sergiler açtı.
Nasan Tur, yapıtlarında, bireyin aile içindeki konumu; sanatçının içinde büyüdüğü sosyal çevre; aşk; ilişki; politikanın günlük hayat üzerindeki izleri gibi konuların konuşulmayan fakat ağız birliği yapılmışçasına toplu olarak uyum sağlanan noktalarını izleyici önüne çıkarıyor. Yapıtlarında sık sık; “arada kalmış”, “olması gerektiği gibi” olmayan, hatta karşıt şeyleri temsil eden biçimleri, olguları, kavramları yan yana getiriyor. Çöpten bulunan eşyalar birer altın kaplama heykele dönüşüyor, yepyeni görünümlü ama eski ayakkabılar galerinin bir köşesinde dururken, “Devrim zamanı!” gibi, farklı bağlamlarda motive edici, güçlü bir cümle olarak defalarca kullanılmış söylem, yanlış yazılışı ile içinde başarısızlık ihtimalini barındıran bir hayali temsil ediyor. Sanatçı arada kalmış, dile getirilmeyen kavramları eleştiriye tabi tutuyor. Kurguladığı “normal” durumlara dair farklı bağlamlarda performanslar gerçekleştirip bilinçli rahatsızlık uyandırıyor ve bu yolla izleyiciye çarpan, sade, gösterişsiz, samimi ve çoğu zaman romantik bir yaklaşımla derdini anlatmayı başarıyor.
http://www.bigglook.com/biggistanbul/kultur/aktv_detay.asp?aa_id=6&aktv_id=56433
Berlin, Frankfurt, Darmstadt, Wiesbaden, Mannheim, Belgrad, Mexico-City ve Milano’da kişisel sergiler açtı.
Nasan Tur, yapıtlarında, bireyin aile içindeki konumu; sanatçının içinde büyüdüğü sosyal çevre; aşk; ilişki; politikanın günlük hayat üzerindeki izleri gibi konuların konuşulmayan fakat ağız birliği yapılmışçasına toplu olarak uyum sağlanan noktalarını izleyici önüne çıkarıyor. Yapıtlarında sık sık; “arada kalmış”, “olması gerektiği gibi” olmayan, hatta karşıt şeyleri temsil eden biçimleri, olguları, kavramları yan yana getiriyor. Çöpten bulunan eşyalar birer altın kaplama heykele dönüşüyor, yepyeni görünümlü ama eski ayakkabılar galerinin bir köşesinde dururken, “Devrim zamanı!” gibi, farklı bağlamlarda motive edici, güçlü bir cümle olarak defalarca kullanılmış söylem, yanlış yazılışı ile içinde başarısızlık ihtimalini barındıran bir hayali temsil ediyor. Sanatçı arada kalmış, dile getirilmeyen kavramları eleştiriye tabi tutuyor. Kurguladığı “normal” durumlara dair farklı bağlamlarda performanslar gerçekleştirip bilinçli rahatsızlık uyandırıyor ve bu yolla izleyiciye çarpan, sade, gösterişsiz, samimi ve çoğu zaman romantik bir yaklaşımla derdini anlatmayı başarıyor.
http://www.bigglook.com/biggistanbul/kultur/aktv_detay.asp?aa_id=6&aktv_id=56433
abidin dino?
ReplyDeleteçağdaş türk sanatçıları demiştik ama?