1971 Mardin doğumlu olan güncel sanatçı Halil Altındere, 1996 yılında Çukurova Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans, 2000’de Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde lisansüstü eğitimini tamamladı. 2000-2001 yılları arasında Nantes Güzel Sanatlar Okulu’nda yüksek lisans sonrası eğitimine devam etti. 1999’dan bu yana art-ist güncel sanat dergisi’nin yayıncılığını sürdürmekte olan Altındere, 2002 yılından beri küratöryel çalışmalar da yapmaktadır.
Halil Altındere, erken dönem çalışmalarında ulus-devleti, iktidarı simgeleyen kimlik kartı, banknot, pul gibi günlük yaşamdan sıradan nesnelerin anlamlarını küçük müdahalelerle ters yüz ederken, 2000 sonrası üretimlerinde daha çok alt kültürler, gündelik yaşam içindeki sıra dışı ancak olağan görünen durumları mesele etti. Politik ve ironik bir yaklaşımla ürettiği çalışmaları; 1997 Uluslararası İstanbul Bienali'yle başlayıp 2007’de documenta’ya kadar birçok önemli sergide yer aldı.
Source:
http://www.documenta.de/uebersichtsdetails.html?L=1&gk=B&level=&knr=3
Turkish art’s of living in the most expensive painter Burhan Doğançay see that a table on the above. This image is a moving video. Halil Altındere is thinking of this work 2-3 years and at the end of thinking that Halil Altındere convinced Baraz for this work. He wants to work with Yahşi Baraz because he is oldest gallerist in Turkey.He wants point to relation between money and art in Turkish Art. This work have debated in nowadays because this work is similar to Erwin Wurm’s work. On the other hand , Burhan Doğançay’s fans be angry about this work. But I think Halil Altındere’s this work isn’t despise Burhan Doğancay , it is only critism about Turkish art.
Source:
http://www.hurriyet.com.tr/pazar/16337218_p.asp
Buğra YILMAZ
2007.13.03.030
No comments:
Post a Comment